نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1680
-
الف
+

معرفی جاذبه‌های افغانستان در نمایشگاه گردشگری تهران

افغانستان با هدف ارایه فرصت‌های توریستی خود به جهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور یافت.

مشاور ارشد بودجه و امور گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان هدف از حضور این کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را ارایه فرصت‌های توریستی افغانستان به جهان عنوان کرد.

به گزارش آی فیلم 2، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردش‌گری تهران با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف به شمول افغانستان، از روز گذشته سه‌شنبه، 23 دلو(بهمن) در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافته است.

در این نمایشگاه 4 غرفه به افغانستان اختصاص دارد که یک غرفه آن مربوط وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و سه غرفه دیگر، به شرکت‌های فعال در بخش گرد‌ش‌گری و صنایع دستی اختصاص دارد.

«سید رضا حسینی میثم» مشاور ارشد بودجه و امور گردش‌گری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، بلندپایه‌‌ترین مقامی است که از کابل در این نمایشگاه اشتراک کرده است. 

آقای «میثم» در گفت‌وگو با خبرنگار آوا ، به بیان وضعیت کنونی و نارسایی‌های افغانستان در جذب توریستان خارجی پرداخت و گفت: واقعیت امر این است که متأسفانه ما در همه این سال‌ها از بحث جذب توریست خارجی غافل بوده‌ایم.

وی در پیوند با همین موضوع ادامه داد : هرچند باید توریزم داخلی را تقویت کنیم، اما نقش ورود گردشگران خارجی به یک کشور، بر افزایش عواید داخلی آن کشور بسیار مهم است؛ لذا کوشش داریم با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در جاهای مختلف، جاذبه‌های گردشگری افغانستان را به معرفی بگیریم و بتوانیم توریستان را برای دیدار از افغانستان جذب کنیم.

این مقم افغانستانی افزود: «باید کوشش شود که به شکل مدون، یک پالیسی منظم در رابطه با جذب توریزم تدوین شود که وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در این زمینه کوشش کرده و مبتنی بر این پالیسی، قرار است بورد عالی توریزم در افغانستان شکل بگیرد.»

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردش‌گری ، روز گذشته 23 دلو(بهمن) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا روز جمعه 26 دلو(بهمن) به کار خود ادامه می دهد.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر